Na een gebruik van bijna 65 jaar is het gebouw technisch versleten. Daarnaast voldoet het ook functioneel niet meer aan de eisen van deze tijd. Oftewel: hoog tijd voor een grondige verbouwing. De speciaal daarvoor ingestelde bouwcommissie is al tijden bezig met de voorbereidingen en afgelopen zaterdag kon dan eindelijk het project afgetrapt worden. Dit gebeurde door symbolisch het gevelbord te verwijderen en een bouwbord te onthullen. Daarnaast werd de totaalopbrengst van de reeds gedoneerde bedragen van leden en oud-leden bekend gemaakt. Fantastisch om te zien dat leden en oud-leden er zoveel voor over hebben dat de Scoutinggroep over een goede accommodatie kan beschikken. Maar ook jeugdleden hebben niet stilgezeten, door het verkopen van loten voor de Scouting Loterij en het organiseren van een benefietdiner werd ruim € 2000 opgehaald voor de verbouwing. Een topresultaat!

Speciale gasten voor de aftrap waren drie vertegenwoordigers van de Rabobank, die een cheque kwamen overhandigen aan de penning­meester van de vereniging. Een enorm mooi bedrag dat goed besteed gaat worden. Daarnaast hebben Stichting Hulpfonds de Berkel, Stichting Boschuysen, het Scouting Nederland Fonds en Stichting Maatschappelijk Belang Lochem een financiële bijdrage geleverd. Door deze donaties kan er een bijna nieuw Troephuis neergezet worden dat weer tientallen jaren mee kan. Zo kan de groep op volle kracht vooruit.